~ שאלות ותשובות

איך למנוע כאבי גב - טיפים לאמהות טריות

1. התחילי לאסוף שרירי רצפת אגן זמן מה אחרי הלידה כדי להחזיר את המתח של שרירי הגב והבטן.

2. הביאי את התינוק קרוב לחזה לפני ההרמה.

3. כדי להרים ילד מהרצפה התכופפי באמצעות הברכיים, לא המותניים. רדי לישיבה שפופה, הדקי את שרירי הבטן והתרוממי בעזרת הרגליים.
4. כשאת מוציאה את הילד ממיטת התינוק, הורידי את המעקה ומשכי את הילד כלפייך. אל תתכופפי מעל המעקה של המיטה ואל תרימי את התינוק מעליו.

5. כדי למנוע כאבי גב עליון בגלל הנקה, קרבי את התינוק אל השד שלך במקום לרכון מעל התינוק. בזמן שאת מניקה, שבי על כיסא ישר במקום על ספה רכה.

6. אל תעמדי מחוץ למכונית כשאת מנסה להושיב את הילד במושב הבטיחות. כרעי ברך על המושב האחורי והניחי את התינוק במושב הבטיחות.

בעיות נפוצות בהיריון

צרבות ובחילות

הורמונים מרככים: פרוגסטרון ורלקסין. משפיעים על מערכת עיכול איטית, וושט רפויה. יש להקפיד על ארוחות קטנות כל שעתיים. בחילות נובעות משינויים הורמונליים בדרך כלל עד שבוע 12 בו משתרשת השלייה.
תנוחות מתאימות:
להימנע מכפיפות לפנים. תנוחות מתאימות: דג, סופטה ויראסנה, פתיחות של בית החזה, נשימות מלאות.

כאבי גב

שינוי מרכז הכובד, עומס משקל, שרירי גב חלשים, חולשה בשרירי קרקעית האגן, יציבה לא מתאימה.
תנוחות מתאימות:
תרגול קבוע. תנועות של קימור וקיעור בכל הזדמנות. תרגול חיזוק שרירי רצפת האגן.

עצירות

יכולה לנבוע מתוספי ברזל, האטה במערכת העיכול, מתח עצבי. (עלול לגרום לטחורים)
תנוחות מתאימות:
נשימות מלאות בתרגול קבוע, רצוי בבוקר, פיתולים לבטן תחתונה עם נשיפות

ורידים, בצקות דליות

נובע מהחזר דם ורידי לקוי בהיריון.
תנוחות מתאימות:
פיסוקים רבים, הרמות רגליים, תנועה בכפות הרגליים על בסיס יומי.

סאיאטיקה

לחץ של 4L על L5, מקרין דרך הישבנים אל הרגל וכף הרגל.
תנוחות מתאימות:
תרגול קבוע, פיתולים וכפיפות לאחור. עמידה מול קיר, כף רגל מונחת על ברך נגדית, כפיפה של הברך העומדת והישענות קלה קדימה אל הקיר. נשיפות מלאות.

נדודי שינה

ממתח או מאי נוחות.
תנוחות מתאימות:
פעילות גופנית סדירה. הליכה, שחייה, יוגה. בלילה: סופטה בדה קונסנה לפני השינה. באמצע הלילה: יוגה מודרה.

בריחת שתן

חולשה בקרקעית האגן.
תנוחות מתאימות:
עבודה קבועה עם מולה בנדהה.

התכווצויות ברגליים

חוסר בסידן מגנזיום.
תנוחות מתאימות:
הפעלת כפות הרגליים. גיד אכילס. כלב עם הפנים למטה כולל בתנועה, רגל רגל אל הרצפה, ברך כפופה וישרה לסירוגין. דנדאסנה.

כאבי אגן

משקל וריכוך.
תנוחות מתאימות:
שחרור מפרקי אגן, תנועות מעגליות, פיסוקים.